Latvijā notiks Uzņēmēju pieredzes dienas

No 20. līdz 24. maijam jau otro reizi Latvijā notiks Uzņēmēju pieredzes dienas. To mērķis ir pulcēt kopā uzņēmējus no visas Latvijas, lai savstarpēji dalītos pieredzē un uzkrātajās zināšanās. Ikviens uzņēmums, neatkarīgi no tā lieluma vai darbības ilguma, aicināts reģistrēt un pieteikt savu dalību šajā iniciatīvā. Uzņēmēju pieredzes dienu digitālo pieteikšanās platformu nodrošina Swedbank sadarbībā ar iniciatīvas partneriem — Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) un valsts attīstības finanšu institūciju ALTUM.

Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvas ideja ir līdzīga projektam “Ēnu dienai”. Taču šajā gadījumā uzņēmumus apmeklē nevis skolēni, bet uzņēmēji.

  • Uzņēmumi, kas vēlas būt pieredzes devēji, var paspēt reģistrēt savu dalību līdz 26. aprīlim,
  • Savukārt uzņēmumiem – pieredzes ņēmējiem, pieteikšanās būs atvērta no 29. aprīļa līdz 14. maijam.

Ieva Vīgante, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja: “Esam gandarīti organizēt Uzņēmēju pieredzes dienas jau otro reizi. Uzņēmēju pozitīvās atsauksmes par pirmajām Uzņēmēju pieredzes dienām mūs mudināja šo iniciatīvu turpināt."

"Šogad esam palielinājuši inicatīvas jaudu un ņēmuši pulkā partnerus. Mēs ticam, ka šīs iniciatīvas laikā uzņēmumi, satiekoties klātienē un savstarpēji daloties pieredzē, spēs rast atbildes uz sev būtiskiem jautājumiem un gūt noderīgus padomus savam biznesam. Ikviena pieredze ir bagātība, it īpaši uzņēmējdarbībā. Aicinu ikvienu uzņēmumu iesaistīties šajā iniciatīvā.”

Jānis Endziņš, LTRK valdes priekšsēdētājs: “Aicinu ikvienu uzņēmēju aktīvi iesaistīties un, pirmkārt, lepoties ar pašu paveikto, otrkārt, nekautrēties un doties pie citiem, lai iepazītu viņu ikdienu un pieredzi, jo tieši šāda veida tīklošanās var nest gan sadarbības iespējas, gan idejas savu produktu un pakalpojumu attīstībai."

"Mums apkārt ir daudz uzņēmīgu cilvēku, kuriem ir ko stāstīt un piedāvāt, bet varbūt arī pašiem vajag “mest kautrību pie malas”, lai ar savu ikdienu iepazīstinātu citus uzņēmējus. Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera labprāt iesaistās Uzņēmēju pieredzes dienu organizēšanā, aicinot jebkuru uzņēmumu un arī savus biedrus pieteikties šai aizraujošajai iniciatīvai, jo tikai kopā mēs sasniegsim ekonomikas izaugsmi un labklājīgu nākotni!”

Reinis Bērziņš, ALTUM valdes priekšsēdētājs: “Ik dienu, strādājot ar uzņēmējiem, pieredzes apmaiņu redzam kā būtisku veiksmīga biznesa komponenti. Iespējams, tās ieguvumi līdz galam vēl nav novērtēti, tāpēc ar patiesu prieku iesaistāmies šajā projektā, kas palīdzēs satikties dažādām pieredzēm un dažādiem uzņēmējiem."

"Mēs zinām, ka arī kļūdas un neizdošanās, tāpat kā panākumi, ir vērtīga ikviena uzņēmēja bagāža. Tāpēc pieredzes dienas būs vērtīgs ieguvums kā lieliem, tā maziem uzņēmumiem, gan tiem, kas ir ceļa sākumā, gan tiem, kas jau ir uz straujas izaugsmes ceļa. Aicinu dalīties un ieklausīties, tas noteikti būs vērtīgs ieguvums.”

Pērn, no 2018. gada 16. līdz 21. aprīlim, pirmo reizi Latvijā notika Swedbank rīkotās Uzņēmēju pieredzes dienas, kurās piedalījās vairāk nekā 70 dažādu nozaru uzņēmumi visā Latvijā.

Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis: “Manuprāt, ir ļoti svarīgi jaunas biznesa idejas meklēt ārpus nozares, kurā darbojaties. Tā var saskatīt jaunus skatupunktus, par kuriem uzņēmējs nemaz nebūtu iedomājies. Nesen bija iespēja aprunāties ar pieciem citiem uzņēmējiem, un no 5 minūšu sarunas ar katru radās vismaz viena ideja, kā pilnveidot mūsu uzņēmumu. Tieši tas arī ir iemesls, kādēļ piedalāmies Uzņēmēju pieredzes dienās, — klausoties un mijiedarbojoties ar citiem uzņēmējiem, veicināt savstarpēju ideju apmaiņu un inovāciju ieviešanu.”

SIA Omniva vadītāja Beāte Krauze: “Iet un mācīties pie citiem uzņēmējiem tepat Latvijā — tā nav izteikti spilgta tradīcija. Tāpēc priecājamies par Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvu, kuras lielākā pievienotā vērtība būs iespēja redzēt un saprast, kādas reālās ikdienas lietas un risinājumi strādā uzņēmumos tepat Latvijā. Iekšējās efektivitātes veicināšana, digitālie risinājumi, inovatīva pieredze darbinieku motivēšanā un darba kultūras veidošanā — tie ir tikai daži uzņēmējdarbības aspekti, kurus noteikti varam mācīties cits no cita.”

Taste CAPS! valdes locekle Ilze Garanča: “Mūsu uzņēmuma dzīves ciklā īpaša vērtība bijusi citu uzņēmēju pieredzei un ieteikumiem. Tāpēc, ja vien mēs varam palīdzēt citiem nu jau ar savām zināšanām, ļoti labprāt to darīsim. Un, protams, joprojām turpinām vērīgi ieklausīties citu pieredzē. Esmu tik ļoti par to, lai mēs, Latvijas uzņēmumi, lielie un mazie, spētu izstūrēt savus uzņēmumus, un esmu pārliecināta, ka šajā procesā svarīgs atslēgas vārds ir “sadarbība”.”