Raksta attēls

Pilna servisa auto līzings – arvien pieprasītāks

Uzņēmējiem auto iegādei ir pieejami trīs līzinga veidi: finanšu, operatīvais un pilna servisa auto līzings. Tendences liecina, ka pēdējos gados mazie un vidējie uzņēmumi arvien biežāk izvēlas pilna servisa auto līzingu. Kāpēc un kādas ir tā priekšrocības? – Stāsta „Swedbank līzings” valdes priekšsēdētājs Andrejs Anaņjevs.

Trīs izvēles iespējas

  • Finanšu līzingu klients var izvēlēties gan jauna, gan lietota auto iegādei, ar ikmēneša maksājumiem noteikta perioda laikā sedzot visu automašīnas vērtību un kļūstot par tās pilntiesīgu īpašnieku.
  • Operatīvais līzings parasti tiek izmantots jaunas automašīnas iegādei. Tā tiek nodots lietotāja rīcībā uz noteiktu nomas periodu (parasti 3–5 gadiem), kura laikā klients ik mēnesi maksā nomas maksu. Šī perioda beigās lietotājs var izvēlēties: atdot auto iznomātājam vai to izpirkt, samaksājot atlikušo vērtību vai noformējot finanšu līzingu.
  • Pilna servisa līzings sniedz klientam iespēju iegādāties jaunu auto, papildus nomas maksai iekļaujot līgumā arī tā apdrošināšanu un ar ikdienas apkopi un uzturēšanu saistītos izdevumus, ik mēnesi apmaksājot vienu konsolidēto rēķinu. Nomas perioda beigās klients, tāpat kā operatīvā līzinga gadījumā, auto var izpirkt.

Visi trīs līzinga veidi pamatā ir līdzīgi. „Lai iegūtu lietošanā auto, nav nepieciešams pilnībā segt visas ar tā iegādi saistītās izmaksas – ir tikai jāiemaksā avanss vismaz 10% apmērā no aktīva vērtības. Tas ļauj uzņēmumam ieguldīt līdzekļus apgrozāmajā kapitālā. Turklāt visos gadījumos kā nodrošinājums kalpo pati automašīna un vienkāršā dokumentu kārtošanas procedūra ļauj sākt lietot auto jau pēc pāris dienām,” skaidro Andrejs Anaņjevs.

Taču izvēli par labu kādam no šiem modeļiem nosaka tieši to atšķirības.

Pilna servisa auto līzinga priekšrocības

Swedbank eksperti atzinuši, ka pēdējos gados mazie un vidējie uzņēmumi arvien biežāk izvēlas pilna servisa auto nomu, jo klientus īpaši motivē iespēja izvēlēties un iekļaut līgumā virkni papildu pakalpojumu. Lūk, daži no tiem:

  • OCTA un KASKO apdrošināšana;
  • bezmaksas tehniskā palīdzība 24 stundas diennaktī;
  • sezonas riepu maiņa un uzglabāšana;
  • regulāra tehniskā apkope;
  • maiņas transportlīdzeklis;
  • auto mazgāšana u.c.

Klients var izvēlēties dažādus servisa līmeņus – ekonomisko, biznesa vai VIP –, iegūstot sev vēlamo pakalpojumu klāstu un ietaupot savu dārgo laiku un enerģiju. Turklāt pilna servisa auto līzings ļauj viegli plānot auto ekspluatācijas un apkopes izdevumus visā līguma periodā: tie tiks ietverti vienā ikmēneša maksājumā, kas uzņēmējiem atvieglo finanšu plūsmas plānošanu. 

Viss iekļauts

„Uzņēmēji bieži aplami iedomājas, ka pēc auto iegādes viņiem būs jāsedz tikai nelieli tā ekspluatācijas izdevumi,” norāda Andrejs Anaņjevs. Taču tiem, kuri plāno iegādāties automašīnu līzinga ceļā, jāņem vērā, ka tās izmantošana prasīs gana ievērojamas auto uzturēšanas izmaksas, kas pārsniegs ikmēneša nomas maksājumus.

Swedbank aplēses liecina, ka uzņēmumi viena auto uzturēšanai ik gadu tērē līdz pat 15% no jaunas automašīnas cenas.

„Ja uzņēmums vēlas izvairīties no negaidītiem tēriņiem, tam būtu jāaprēķina visi, pat šķietami nenozīmīgi, izdevumi. Viens no risinājumiem uzņēmumiem, kas izmanto auto līzinga pakalpojumus, ir iekļaut līgumā papildu izdevumus,” atzīst eksperts. Pilna servisa līzings atbrīvo uzņēmējus no daudzām laikietilpīgām rūpēm un izdevumu aplēsēm.

„Periodizētie un fiksētie izdevumi, kas saistīti ar transportlīdzekļa lietošanu, ļauj vieglāk plānot uzņēmējdarbību, jo palīdz izvairīties no neparedzētām naudas plūsmas svārstībām,” skaidro Andrejs Anaņjevs. Pēc viņa domām, tā ir viena no lielākajām priekšrocībām, ko uzņēmumam sniedz pilna servisa auto līzinga līgums ar iekļautiem papildu pakalpojumiem.

Dārgāk? Nē, patiesībā lētāk!

Aizvien pastāv stereotips, ka pilna servisa noma ir dārgāks pakalpojums nekā finanšu vai operatīvais līzings. Tomēr Swedbank pārstāvis iesaka labi apsvērt, vai auto uzturēšana izmaksās lētāk, ja uzņēmuma darbiniekiem pašiem būs jāiegādājas ziemas riepas, jānomaina eļļa un jārisina radušās tehniskās problēmas.

Salīdzinājumam bankas eksperts sniedz aprēķinus par jaunu kompaktās klases sedanu, kas maksā 16 310 eiro ar 10% lielu pirmo iemaksu un atlikušo vērtību 7500 eiro.

Šajā gadījumā, ierēķinot riepu un bremžu uzliku nomaiņu un uzstādīšanu, mašīnas tehnisko apkopi un apdrošināšanu, auto līzings 4 gadu laikā uzņēmumam izmaksās 21 774 eiro. Tajā pašā laikā, noslēdzot pilna servisa auto nomas līgumu, kopējās izmaksas tajā pašā periodā būtu zemākas – 21 542 eiro.

Jāņem vērā arī tā dēvētās alternatīvās izmaksas: ja darbinieks darba laikā ir spiests kārtot auto remonta lietas, viņš nepilda savus tiešos pienākumus un uzņēmums no tā cieš, zaudējot ienākumus. Turpretī, ja noslēgts pilna servisa auto līzinga līgums, visas šīs laikietilpīgās rūpes uzņemas pakalpojuma sniedzējs – un prakse rāda, ka šīs ērtības tiek novērtētas. „Vēl pirms dažiem gadiem pilna servisa auto līzings bija populārāks lielo kompāniju vidū, kurām ir lielāks autoparks. Tomēr tendence mainās, un nu arī maza un vidēja lieluma uzņēmumi izvēlas pilna servisa līzingu,” atzīst Andrejs Aneņjevs.

Vairāk par pilna servisa līzinga priekšrocībām un izdevīgiem auto piedāvājumiem lasiet šeit.