Raksta attēls

Aicinām uzņēmējus pieteikties projektā “Pieredze ir bagātība”

No 5. septembra uzņēmēji no visas Latvijas aicināti pieteikties Swedbank un “All Media Latvia” kopīgi rīkotajam projektam “Pieredze ir bagātība”, kura mērķis ir iedvesmot citus uzņēmējus un sabiedrību kopumā nodarboties ar uzņēmējdarbību.

Projekts sniedz lielisku iespēju uzņēmējiem ne vien dalīties savā pieredzē, tādējādi iedvesmojot citus, bet arī, iespējams, saņemt galveno balvu 5000 EUR apmērā, kā arī individuālas ekspertu konsultācijas sava biznesa turpmākai attīstībai. Galvenās balvas ieguvēju noteiks žūrija, bet 1000 EUR lielās simpātiju balvas ieguvēju – sabiedrības balsojums.

Konkursa vērtēšanas komisijas sastāvā būs:

  • Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante;
  • Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš;
  • ALTUM valdes locekle Inese Zīle;
  • Alus darītavas “Valmiermuiža” saimnieks un uzņēmējs Aigars Ruņģis.

Vairāk par projektu varat uzzināt un pieteikšanās anketu aizpildīt tīmekļa vietnē www.pieredze.lv.

Pieteikumi konkursam (latviešu valodā) jāiesniedz līdz 3. oktobrim, bet projekts kopumā ilgs gandrīz trīs mēnešus un noslēgsies 20. novembrī, kad tiks noskaidrots konkursa uzvarētājs.

Pieredze iedvesmo

Lai piedalītos projektā, uzņēmumam jābūt reģistrētam Latvijā, bez nodokļu parādiem un konkursa pieteikumam jāpievieno kodolīgi izklāstīts stāsts par savu attīstību. Konkursā prioritāri tiks vērtēts tieši uzņēmēja pieredzes stāsts, tādēļ tam jābūt iedvesmojošam – iespējams, ka tieši tas var kļūt par jaunu atspērienu jūsu biznesam.

“Mēs, Swedbank, ticam, ka uzņēmumu veiksmes stāsti spēj iedvesmot apkārtējos darīt lietas vēl labāk. Ikvienam uzņēmējam ir bijušas situācijas, kad iecerētais virzās vēlamā gultnē, un ir brīži, kad ne viss izdodas. Tieši šādas situācijas veido pieredzi, kas ikvienam no mums ir unikāla un neatkārtojama."

"Uzņēmējdarbībā katra pieredze ir bagātība, tāpēc ar šo projektu mēs turpinām jau iepriekšējos gados iesākto virzienu, kas ļauj uzņēmējiem savā starpā dalīties pieredzē veiksmīgākai biznesa attīstībai,” stāsta Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Kāpēc uzņēmējiem svarīgi dalīties pieredzē

Zināšanas tiek uzskatītas par vienu no uzņēmuma konkurences priekšrocībām. Starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas “McKinsey & Company” vadītājs Louels L. Braiens (Lowell L. Bryan) vienā no savām publikācijām norāda, ka mūsdienu ekonomikā kā darbinieku, tā arī uzņēmumu primārais konkurences priekšrocību avots ir tieši unikālās zināšanas. Tam nevar nepiekrist – uzņēmumiem un darbiniekiem var būt vienādas zināšanas, taču īpašā vērtība veidojas no unikālas izpratnes un spējām tās pielietot. Varētu šķist, ka ar smagu darbu un nereti sūrā pieredzē gūtās zināšanas būtu jāpatur uzņēmuma iekšpusē. Tomēr 2018. gadā veikts Jeila Universitātes pētījums atklāj, ka noteiktos apstākļos uzņēmumi var būt ieguvēji, daloties savās zināšanās ar citiem uzņēmējiem un pat tiešajiem konkurentiem.

Pasaules mērogā esam salīdzinoši neliela valsts, tāpēc uzņēmēju sadarbība ir ļoti nozīmīga biznesa attīstībā – tā ļauj kļūt atvērtākiem savstarpējai zināšanu apmaiņai, mazināt savus aizspriedumus un pašu uzceltās barjeras. Swedbank jau divus gadus pēc kārtas ir rīkojusi iniciatīvu “Uzņēmēju pieredzes dienas”, un Latvijas uzņēmumu aktīvā dalība tajā ir pierādījusi, ka uzņēmēji ir gatavi dalīties savā pieredzē ar citiem, stāstot gan par izdošanos, gan arī par piedzīvotajiem klupšanas akmeņiem. Dalīties pieredzē – tas ir īsākais ceļš, kā no jautājumiem nonākt pie atbildēm un gūt noderīgus padomus savam biznesam.

Teju 220 uzņēmumu dalība “Uzņēmēju pieredzes dienās” ir pierādījusi, ka Latvijas uzņēmēji spēj atmest “viensētnieka sindromu” un sadarboties.

Ikdienā komunicējot ar daudziem uzņēmējiem, mēs redzam, ka viņiem iespēja aprunāties ar citiem, kuri biznesā jau gājuši cauri noteiktam posmam, ir ļoti noderīga un vērtīga un šādā sarunā ieguvējas ir abas puses: viens uzņēmējs var iegūt nenovērtējamu padomu, bet otrs – smelties degsmi, aizrautību un iedvesmu.

Tāpēc ceram, ka iespēja piedalīties šajā konkursā daudziem uzņēmējiem ļaus pastāstīt par sevi un savām biznesā iegūtajām atziņām, savukārt citiem – uzzināt ko vērtīgu un iedvesmojošu.