Raksta attēls

Iegūstiet vērtīgas atziņas Uzņēmēju pieredzes dienās!

Lai veicinātu uzņēmējdarbību, Swedbank aizsāk Latvijā jaunu iniciatīvu – Uzņēmēju pieredzes dienas, kuru laikā aicina savus klientus – uzņēmējus aktīvāk dalīties uzkrātajās zināšanās un pieredzē. Aicinām reģistrēties jau tagad šeit!

No kā mācīties uzņēmējam

Ir disciplīnas, kuras var izmainīt viena cilvēka neatlaidība un drosme. Amerikāņu augstlēcējs Diks Fosberijs par spīti citu šaubām turpināja lēkt citādāk, nekā bija ierasts līdz 20. gadsimta vidum, un – uzlēca augstāk par visiem. Mūsdienās “Fosberija flops” ir populārākā augstlēkšanas tehnika pasaulē. Bet no kā mācīties uzņēmējiem?

Pamatā ir trīs veidi, kā mēs mācāmies: no savas pieredzes, no grāmatām un uzzinot par citu pieredzēto. Pēdējais ir īpaši aktuāls, jo vērtīgu ideju radīšana ir daļa no procesa, taču sarežģītākā daļa neapšaubāmi ir ideju īstenošana praksē.

“Sākot uzņēmējdarbību vai sperot jaunus soļus nezināmā virzienā jau izaugsmes gaitā, “grābekļi” ceļā nereti ir neizbēgama lieta. Taču ir arī labā ziņa – kāds cits uzņēmējs jau noteikti gājis līdzīgu ceļu un varētu padalīties savā pieredzē, norādot, kuros pagriezienos uzmanīties vai kam pievērst uzmanību,” uzskata Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

“Arī pieredzējušiem uzņēmējiem ir ne mazāk svarīgi dalīties savā pieredzē un zināšanās. Esmu dzirdējusi stāstus, ka saruna ar citas nozares uzņēmēju ir palīdzējusi izvairīties no kļūdām, palūkoties uz risināmajiem jautājumiem no cita redzesloka vai pat nonākt līdz pavisam jaunai idejai. Vai arī – ka tā ļāvusi ieraudzīt veidu, kā strādāt efektīvāk vai pelnīt vairāk,” bankas pārstāve turpina, piebilstot, ka tie ir tikai divi piemēri, kā uzņēmēju savstarpējā zināšanu un pieredzes apmaiņa var palīdzēt veiksmīgāk attīstīt biznesu. Ikvienam uzņēmējam var būt tādas atziņas vai zināšanas, kas noteikti var noderēt kādam citam.

“Mēs ticam, ka, tiekoties ar uzņēmējiem no citām nozarēm, daloties savās zināšanās un apmainoties ar risinājumiem, var īsā laikā nonākt līdz atbildēm, kas citādi būtu jāmeklē nedēļām vai pat mēnešiem. Un, protams, arī mēs paši, Swedbank, aicināsim pie sevis citus uzņēmējus un dalīsimies pieredzē ar viņiem,” stāsta Ieva Vīgante.

Aicinām reģistrēties jau tagad!

Uzņēmēju sākotnējā satikšanās vieta būs Swedbank Business Network portāls,  kur līdz 3. aprīlim aicinām reģistrēties tos uzņēmējus, kas vēlas dalīties savā pieredzē un ir gatavi šopavasar, no 16. līdz 21. aprīlim, uzņemt citus uzņēmējus (uzņēmumu vadītājus, ekspertus). Pēc pieteikumu apkopošanas aicināsim reģistrēties visus, kuri vēlas doties pieredzes apmaiņā – protams, daloties arī savās zināšanās.

Piedalies un reģistrējies šeit!

Kā tas notiks

Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvas princips ir līdzīgs skolēnu Ēnu dienai. Kad būs izveidots saraksts ar tiem uzņēmējiem, kas būs gatavi uzņemt pie sevis kādu citu uzņēmēju, aicināsim tos, kuri vēlas piedalīties pieredzes apmaiņā, no saraksta izvēlēties viņiem interesantākos uzņēmumus un īsi uzrakstīt par savu pieredzi un motivāciju iet uz konkrēto uzņēmumu. Pēc tam sazināsimies ar abām pusēm, lai vienotos par tām ērtāko tikšanās dienu un laiku.

Pieredzes apmaiņas forma var būt prezentācija par uzņēmuma veiksmes stāstu vai īstenoto projektu, vai arī, tieši otrādi, stāsts par kādu problēmsituāciju vai jautājumu, uz kuru meklējat atbildi. Tikšanās vieta var būt jūsu uzņēmuma telpas vai kāda neitrāla teritorija. Projekta iecere ir nevis izmantot šo iniciatīvu uzņēmuma produkta vai pakalpojuma pārdošanai, bet gan savstarpēji dalīties pieredzē – dot un saņemt.

“Man nav bijis neveiksmju. Esmu tikai atradis 10 000 veidus, kas nestrādā,” teicis pasaulslavenais izgudrotājs, zinātnieks un uzņēmējs Tomass Alva Edisons.

Uzņēmēju pieredzes dienu mērķis ir tieši šāds – satikties, lai cits citam pastāstītu, kādas pieejas un metodes biznesā strādā un kādas – ne un no kādām kļūdām iespējams izvairīties, lai uzņēmums darbotos veiksmīgāk un pelnītu vairāk.