26. feb, 2019

Uzņēmuma konta atvēršana – pilnībā digitāli

Swedbank sākusi piedāvāt attālināto uzņēmuma konta atvēršanu. Tā ir iespēja Swedbank klientiem – privātpersonām ietaupīt laiku un ērti atvērt uzņēmuma kontu digitāli, nedodoties uz bankas filiāli klātienē. Swedbank ir vienīgā banka Latvijā, kas nodrošina pilnu uzņēmuma konta atvēršanas procesu digitāli un kopš janvāra šādi atvērti jau 8% kontu. Turklāt šobrīd to var izdarīt īpaši izdevīgi - bez maksas.

Lai Swedbank klientam nevajadzētu doties uz filiāli, bet varētu atvērt uzņēmuma kontu attālināti, ir nepieciešams tikai bankā reģistrēts derīgs personu apliecinošs dokuments un Smart-ID ar kvalificētu elektronisko parakstu vai eID karte. Tiesa, šī ērtā un ātrā iespēja ir pieejama Latvijas rezidentiem ar vienpersoniskām paraksttiesībām Latvijā reģistrētā uzņēmumā. Klients no bankas saņems atbildi vienas darba dienas laikā un tiklīdz pieteikums būs apstiprināts, varēs parakstīt līgumus internetbankā.

Ieva Vīgante, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja uzsver: “Mūsu pētījumi rāda, ka tieši bankas pakalpojumu digitālo pieejamību Swedbank klienti vērtē visaugstāk, tāpēc esam gandarīti, ka šo gadu sākam ar labiem jaunumiem un piedāvājumu gan jaunajiem uzņēmējiem, kas nolēmuši uzsākt uzņēmējdarbību un kam nepieciešams atvērt pirmo kontu, kā arī tiem, kam bizness aug un nepieciešams uzņēmumam konts Swedbank."

"Redzam, ka aug kvalificētā Smart-ID popularitāte, un aizvien vairāk klientiem, lai atvērtu uzņēmuma kontu, nekur nav jādodas — visu var izdarīt ātri un ērti no sava biroja vai mājām, tādējādi koncentrēties uz citām svarīgām lietām savā ikdienā.”

Kā šo jaunumu vērtē klienti

“Atrados ārzemēs, kad bija steidzama nepieciešamība atvērt uzņēmuma kontu Swedbank un nebija iespēja ierasties filiālē klātienē. Esmu priecīga, ka visu izdevās tik ērti un ātri nokārtot ar interneta starpniecību. Attālinātā konta atvēršanas process bija ļoti vienkāršs un saprotams, aizņēma vidēji tikai 10 minūtes. Izmantoju Smart-ID ar kvalificēto elektronisko parakstu."

"Uzreiz pēc bankas apstiprinājuma varēju sākt izmantot bankas kontu. Noteikti turpināšu lietot Smart-ID, lai parakstītu citus bankas dokumentus un ietaupītu dārgo laiku,” saka Marjana Skarbovska, SIA "Management College" valdes priekšsēdētāja.

Savukārt tiem klientiem, kam šobrīd vēl nav kvalificētā Smart-ID, mēs iesakām doties uz filiāli, kur darbinieki bez maksas palīdzēs uzlikt risinājumu, kas vēlāk noderēs arī citu darbību veikšanai internetbankā. Tā auto kopšanas studijas IK BECARE īpašniece Karolina Švarcberga-Sulbajeva, kura viena no pirmajām izmantoja šo jauno iespēju sava uzņēmuma konta atvēršanai, uzsver: “Atvērt biznesa kontu Swedbank bija ļoti patīkami un pārsteidzoši ātri un ērti. Tas kopumā aizņēma tikai dienu. Klienta anketa ir saprotama, un tās aizpildīšana prasīja 10 minūtes. Man tikai vajadzēja pieslēgt Smart-ID tuvākajā filiālē.” Pirms došanās uz filiāli aicinām internetbankā pieteikt konsultāciju sev ērtā laikā.

Kā tikt pie kvalificētā Smart-ID pašam

Ja jūsu rīcībā ir  eID, tad iegūt kvalificēto Smart-ID jūs varat paši, nekur neejot. Sīkāku informāciju par nepieciešamajiem prasībām un soli-pa-solim darbības skaidrojošu video pamācību par kvalificētā Smart-ID konta reģistrēšanu varat iegūt šeit.

Šobrīd kvalificētais Smart-ID ir jau vairāk nekā 35 000 Swedbank klientu, un to skaits ar katru dienu palielinās. Tāpat ir vairāki simti eID lietotāju, kas arī izmanto šo autentifikācijas veidu, lai veiktu attālinātās darbības internetbankā un citos resursos.  Smart-ID popularitāte nemitīgi pieaug – tā pēdējā gada laikā Smart-ID lietotāju skaits Swedbank klientu vidū ir trīskāršojies, sasniedzot jau gandrīz pus miljonu.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?