Raksta attēls

Uzņēmēja Agnese Zeltiņa: “Pacelt tik, cik spēj panest.”

Aktrise Agnese Zeltiņa rotaslietu uzņēmumu “Soulstones” izveidoja tieši pirms pieciem gadiem. “Šie gadi pagājuši ļoti darbīgi, un varu teikt, ka tie ir bijuši interesantākie un atšķirīgākie gadi manā dzīvē. Ir teiciens – ja tu vēlies nokļūt tur, kur neesi bijis, tev jādara tas, ko neesi darījis. Ar to arī pēdējos piecos gados nodarbojos,” viņa stāsta.

Īstajā laikā un vietā

Agneses Zeltiņas tēvs ir juvelieris, bet māte – teātra kritiķe, tāpēc Agnese smej, ka pirmo dzīves daļu veltījusi, uzticīgi sekojot mammas sapnim, kura reiz vēlējusies kļūt par aktrisi, bet otro – virzienam, ko darījis tētis. “Viss sākās Itālijā, kad man no dzīvokļa nozaga visas manas rotaslietas. Kad man vairs nebija nekā, sāku skatīties, ko varu iegādāties Itālijā. Redzot plašo materiālu piedāvājumu un izvērtējot, ko varētu izmantot rotām, man atausa prātā, ka esmu taču apmeklējusi lietišķās mākslas un Mākslas akadēmijas sagatavošanās kursus, protu arī zīmēt, jo tā ir mana kaislība. Kad sāku zīmēt un ideja “bija gaisā”, šķita, ka pasaule sadodas rokās, lai man palīdzētu, jo uzradās arī cilvēks, kurš manas idejas varēja realizēt dzīvē,” Agnese stāsta par sava uzņēmuma pirmsākumiem.

Uzņēmums “Soulstones” tapa tieši pirms Ziemassvētkiem, un izrādījās, ka Agneses radītās rotas sievietes ļoti uzrunā. “Izrādījās, ka manas rotas sievietēm ir kaut kas jauns un nepieciešams, un tā tas viss aizgāja. Tikai pēc tam sapratu, kas ir noticis."

"Es pat negribu apgalvot, ka tas viss bija plānots un ar mērķtiecīgu stratēģiju veidots, jo daudz kas notika pats no sevis."

"Teātrī, gatavojoties lomai, tu nekad neesi drošs, vai izrāde būs veiksmīga vai ne. Tev pašam varbūt pat liekas, ka izrāde ir fantastiska, bet pēc laika to izņem no repertuāra, jo skatītājiem tā nepatīk. Tāpat varēja gadīties arī ar “Soulstones”.”

 Nozīmīgs ir produkts, nevis izkārtne

Agnese ir pārliecināta, ka viņas uzņēmums joprojām spēj veiksmīgi darboties un attīstīties tāpēc, ka viņa visu darījusi pārdomāti. “Iesākumā ar saviem pircējiem tikos kafejnīcās, jo man nebija ne studijas, ne veikala – un tas arī sākumā nebija iespējams, jo budžets bija tāds, kāds tas bija. Citi sāk no otra gala – paņem kredītus, piesaista investīcijas, uztaisa lielu, glaunu veikalu un tad gaida, kas notiks. Es tādu greznību nevarēju atļauties, jo sāku ar to, ko biju nopelnījusi pati, strādājot Itālijā. Ar to man pietika tikai pirmās kolekcijas izveidei. Kas būs tālāk, es nezināju. Jo varēja jau būt arī tā, ka tas, ko biju uztaisījusi, nevienam nav vajadzīgs,” viņa stāsta. “Jāsāk ar saturu, forma būs pēc tam! Kad braucu pa Rīgu un redzu daudzos skatlogus ar uzrakstiem “Iznomā”, “Pārdod”, es saprotu, ka tur kaut kas aprēķinos nav bijis pareizi. Svarīgi ir pacelt tik, cik spēj panest, un pēc tam to visu audzēt. Ir nepareizi darīt otrādi.”

Svarīgi ir nebaidīties

Agnese ir pārliecināta, ka uzsākt savu biznesu ir bijusi pareizā izvēle, jo tas dod neatkarību. “Es jūtos daudzreiz labāk, kad pati varu dot darbu. Protams, pirmos gadus gāja traki, jo bija ļoti daudz jāstrādā. Pirmajā gadā arī aproces vēru pati."

"Nepārspīlēšu sakot, ka pirmos divus gadus strādāju 10–14 stundas katru dienu. Tikai tagad varu atļauties deleģēt uzdevumus citiem, lai darītu pati savas lietas."

"Es gan zinu, ka manas darbinieces visu izdarīs precīzi, bet tik un tā man ir jātur roka uz pulsa, es nedrīkstu palaist lietas garām nekontrolētas. Saprotams – neviens darbinieks, pat vislojālākais, tavu uzņēmumu neuztver tāpat kā tu. Man ir jāredz “aiz stūra”, jābūt vizionārei, jāredz pusgadu uz priekšu. Ir oktobris, bet mēs jau domājam par Ziemassvētkiem. Jo pieredze rāda – kad Ziemassvētki pienāk, izrādās, ka kaut kas jau ir nokavēts,” skaidro Agnese, kuras uzņēmumā nu strādā jau divpadsmit cilvēku.

Iekarot pasaules tirgu

Tā kā “Soulstones” bižutēriju iespējams iegādāties ne tikai veikalā Bruņinieku ielā, bet arī mājaslapā, Agneses Zeltiņas radīto rotu tirgus ir visai plašs. Tās pērk Īrijā, Anglijā, Kanādā, Apvienotajos Arābu Emirātos, Krievijā, Beļģijā, Luksemburgā, Vācijā un daudzās citās pasaules valstīs. Viņas radītās rotaslietas iecienījušas arī slavenības, tās nēsā arī sabiedrībā zināmi vīrieši. Uzņēmuma seja gan ir pati Agnese Zeltiņa, un viņa uzskata, ka tas ir pareizais koncepts, – kam arī grūti nepiekrit. “Ja es divdesmit piecus gadus esmu strādājusi uz savu vārdu, beidzot ir pienācis laiks, kad varu izbaudīt, ka mans vārds strādā arī uz mani.”

Agnese skaidro, ka katram akmenim, ko viņa pārdod, ir savs stāsts. Akmeņu nozīmi viņa ir studējusi jau vairākus gadus. Agnese savās rotās piedāvā ļoti dažādus salikumus, jo viņa tic, ka akmenim ir dvēsele, kas iedarbojas uz cilvēka organismu, radot īpašu vibrāciju. “Es parasti saku, ka akmens pats par sevi nestrādā, bet tā pievienotā ticība un tas, ka tu pats tajā kaut ko ieprogrammē, rada tam citu nozīmi.” Viņa arī uzskata, ka akmeņi ir dzīvi, tāpēc Agnese izvēlas akmeņus, kuru iedarbību izjūt uz sevi.

“Absolūts fenomens ir rožukvarcs, akmens, kas piesaista pretējo dzimumu un palīdz atvērt sirdi. Interesanti, ka šo akmeni vairāk izvēlas sievietes, nevis vīrieši. Veiksmei biznesā vislabākais ir ahāts, īpaši radošiem cilvēkiem,” paskaidro Agnese.

Modernās tehnoloģijas ērtākai dzīvei

Agnese neslēpj, ka viņas biznesa attīstībā palīdzējušas arī mūsdienu tehnoloģijas. “Savas internteta aplikācijas mums vēl nav, bet mēs izmantojam “Shopify” lietotni. "

"Daudz strādājam ar sociālajiem tīkliem,” viņa stāsta un piemin, ka sociālajos tīklos svarīgi lietot angļu valodu, lai informāciju varētu lasīt cilvēki visā pasaulē."

“Soulstones” Instagram kontam seko vairāk nekā 12 tūkstoši cilvēku, Facebook sekotāju ir vēl vairāk – 14 000. Agnese uzsver, ka Instagram ir vislabākais pārdošanas rīks, jo salonā klienti nereti iegriežas tieši Instagram redzēto bilžu dēļ un izvēlas konkrētas rotas, kuras noskatījuši tieši šai sociālajā tīklā. Tāpēc jauna informācija un ieraksti “Soulstones” sociālajos tīklos parādās katru dienu.

Vasaras periodā “Soulstones” dodas arī uz dažādiem tirdziņiem. Agnese to sauc par “vasaras viesizrādēm”.“Ļoti palīdz arī tas, ka mums ir savs POS miniterminālis, kas mums ļoti palīdz tirgošanā dažādos tirdziņos un attālākos Latvijas nostūros,” viņa dedzīgi stāsta.

“Cilvēki skaidru naudu lieto aizvien mazāk. Mūsu uzņēmumā vismaz 80% darījumu notiek ar bezskaidru naudu, jo tas ir ērtāk.”

Tāpat Agnese ļoti novērtē, ka nu arī, pateicoties Smart ID, internetbanku kļuvis lietot krietni ērtāk un ātrāk. “Smart ID neapšaubāmi ir ļoti ērts. Nereti ir jāveic ļoti daudz maksājumu pēc kārtas – pāris klikšķu, un maksājums veikts! Piemēram, dodoties uz ārzemēm, ne vienmēr ņemu līdzi internetbankas kodu kalkulatoru, arī datoru ne, bet viedtālrunis pie rokas man būs vienmēr. Apstiprināt maksājumus varu arī, esot uz ielas!”