Raksta attēls

Veiksmes formula: trīs leģendāri stāsti iedvesmai

Mūsdienu biznesa veiksmes formulas reiz, pirms bija kļuvušas par likumībām, kāds drosmīgi realizēja dzīvē un guva panākumus. Ja domājat, ka uzsākt ko nebijušu šodien nav iespējams, iedvesmai var noderēt slaveno un veiksmīgo pieredze. Kā arī miljardiera Džefa Bezosa veiksmes stratēģija: „Man patīk uzlabot pierastas lietas līdz tādai pakāpei, lai ļaudis domātu: o, tas ir kas pilnīgi cits!”

Henrijs Fords: ražot lietošanai, nevis vieglai peļņai

Henrijs Fords, Amerikas 20.  gadsimta autobūves karalis, bija mehāniķis autodidakts, pirmais, kura rūpnīcas tika aprīkotas ar konveijeriem un kurās bija noteiktas astoņu stundu maiņas un sešu dienu darba nedēļa. Viens no viņa uzņēmuma galvenajiem principiem bija – labāk pārdot ar mazāku peļņu, bet vairāk. Kādā brīdī Fords pat pārtrauca citu modeļu ražošanu, lai spētu klientiem piegādāt vairāk pieprasīto „Skārda Līziju” – „Ford-T” modeļa automašīnu. Lai arī viņš necieta arodbiedrības, „kompetentus speciālistus”, resnīšus un smēķētājus, Fords ir pelnījis milzu cieņu, jo automobili no greznumlietas pārvērta pārvietošanās līdzeklī.

„Strādāt tikai ātras peļņas dēļ ir augstākajā mērā riskants pasākums. Tas ir azartspēļu veids ar ļoti mainīgu gaitu, kuru reti var uzturēt ilgāk par pāris gadiem. Uzņēmuma uzdevums ir ražot lietošanai, nevis vieglas peļņas gūšanai.”

Mērija Keja Eša: likt ikvienam justies svarīgam

Mērija Keja Eša, kas tiek uzskatīta par Amerikas veiksmīgāko biznesa sievieti, sešdesmito gadu sākumā, pametot darbu lielā tirdzniecības uzņēmumā, deklarēja: „Biznesa pasaule – tā ir vīriešu pasaule. Acīm redzams pierādījums tam ir uz dolāru banknotēm jūsu makā.” Rakstot grāmatu, kā uzņēmīgām sievietēm kāpt pa karjeras kāpnēm, viņa atklāja, ka apraksta savu sapņu uzņēmumu.

1963. gadā tika nodibināts „Mary Kay Cosmetics” – daudzlīmeņu mārketinga tiešās pārdošanas uzņēmums, kurā sievietes varēja apliecināt sevi, pārdodot kosmētiku. Šodien „Mary Kay Inc.” ir 5000 darbinieku un vairāk nekā 3 miljoni konsultantu visā pasaulē.

„Iedomājieties, ka katrs satiktais cilvēks nēsā kaklā pakārtu neredzamu plakātu: „Lieciet man justies svarīgam.” Strādājot ar cilvēkiem, nekad to neaizmirstiet. Tā jūs gūsiet panākumus ne tikai tirdzniecībā, bet arī dzīvē.”

Dzefs Bezoss: investēt enerģiju tajā, kam ir nākotne

Avīzes „The Washington Post” īpašnieka un komerciālās kosmosa kompānijas „Blue Origin” dibinātāja multimiljardiera Džefa Bezosa grandiozākais garabērns, neapšaubāmi, ir 1994. gadā radītais Amazon.com – pirmais interneta veikals mūsdienu izpratnē, kas savu darbību sāka ar grāmatu pārdošanu. Arguments par labu grāmatām bija – pirms pirkšanas tās nav svarīgi aptaustīt, un tām nav vajadzīga garantijas apkalpošana. Šodien tas gan vairs nav aktuāls, jo Amazon ir nopērkams viss, izņemot biļetes uz „Blue Origin”nākotnes kosmosa tūrisma ceļojumiem.

„Pircēji vēlas zemas cenas, ātru piegādi un plašu izvēli, un es zinu, ka tuvākajā desmitgadē tas nemainīsies. Ja jums ir kaut kas, kas darbosies arī tālā nākotnē, jūs varat atļauties ieguldīt tajā milzu enerģiju.”