Raksta attēls

4 iemesli, kāpēc Facebook reklāma nedod vēlamo rezultātu

Analizējot vairāk nekā 60 Facebook reklāmas kontu, atklājās pamatkļūdas, kas traucē sasniegt vēlamo rezultātu un pazemina Facebook reklāmas kampaņu efektivitāti. Jums ir jāņem vērā visus šos četrus iemeslus, ja vēlaties iegūt pārliecinošus Facebook reklāmas rezultātus.

1. Nepareizu mērķu noteikšana vai to nenoteikšana
Kad Jūs vēlaties izveidot Facebook reklāmu, viena no pirmajām lietām, par ko jāatceras, ir kampaņas mērķis. Katrai reklāmai ir jābūt mērķim/-iem, un Jums ir nepieciešams zināt, kādus KPI Jūs vēlaties sasniegt. Daži visbiežāk izmantojamie mērķi:

  • noteiktais klikšķu un/vai konversiju skaits;
  • noteikta izmaksa par vienu konversiju (CPA);
  • sasniegtas auditorijas lielums un biežums (Reach un Frequency);
  • Facebook lapas sekotāju pieaugums.

Tā kā  Facebook nav izteikts pārdošanas kanāls (piemēram, kā Google), Jūs noteikti izmantosies pārdošanas un nepārdošanas KPI kombināciju, lai vērtētu rezultātu. Lai sekotu līdzi konversijām, izveidojiet Conversion tracking, Jūsu Facebook reklāmas kontā. Papildus tam noteikti marķējiet linku (to var izdarīt šeit), lai analizētu rezultātus Jūsu Google Analytics kontā. Bet konversiju sasniegšanu (Conversions, Conversion Rate, Cost/Conversion) vērtējiet Facebook reklāmas kontā, nevis Google Analytics kontā (tas ir saistīts ar datu uzskaites specifiku abos rīkos). GA datus izmantojiet papildus/padziļinātas analīzes veikšanai.

Facebook Conversion Tracking - Facebook reklāma

Facebook ir lielisks veids, kā paaugstināt zīmola atpazīstamību. Tas jāņem vērā, nosakot pārdošanas mērķus. Facebook pārdošanas rezultāti var būt sliktāki salīdzinājumā ar Google reklāmām un/vai SEO rezultātiem, bet tas nenozīmē, ka šis kanāls automātiski ir mazāk vērtīgs. Jāņem vērā, ka darbs ar zīmolu prasa ilgāku laiku, tāpēc, lai pilnvērtīgi novērtētu Facebook atdevi, rezervējiet reklāmas kampaņām ilgāku laika periodu. Zinot Facebook specifiku, nenospraudiet tikai un vienīgi pārdošanas mērķus (ja tā darīsiet, tad visdrīzāk pēc mēneša pārtrauksiet visas Facebok reklāmas aktivitātes). Vērtēšanai izmantojiet arī papildus rādītājus. Piemēram, vērtējiet, kā jūsu zīmolam mainās meklējumu apjoms Google meklētājā.Vai arī, kā pieaug direct trafika un konversiju apjomi.

Zīmols digitālajā komunikācijā

2. Pārāk mazs reklāmas variāciju skaits vienas kampaņas laikā
Izveidot vienu reklāmas variāciju (reklāmas maketu) un domāt, ka viss ir izdarīts, ir iesācēja kļūda. Ja jūs izveidojat tikai vienu variāciju, tad varbūtība, ka nesasniegsiet mērķi, pieaug. Vienīgais veids, kā atrast tos 20% reklāmu, kas sniegs 80% no iecerētajiem rezultātiem, ir izveidot 3-5 variācijas vienai reklāmas grupai (ad set). Vairākas reklāmas variācijas nepieciešamas, lai pārbaudītu dažādus mērķus, virsrakstus, attēlus un mērķauditorijas.

Facebook reklāma (Facebook Ads)

Vēl viens iemesls, kāpēc kampaņas laikā jāveido vairākas reklāmas variācijas, ir pārāk lielas Frequency iespējamība. Tas nozīme, ka Jūsu reklāma var rādīties cilvēkiem pārāk bieži, kas noved pie pretēja efekta – reklāma kaitina, vai arī potenciālie klienti vairs uz to nereaģē.

Facebook Analīze un rādītāji - Frequency

3. Visu reklāmas variāciju ielikšana vienā reklāmas kopā
Ja jūs esat izveidojis vairākus reklāmas ziņojumus (Facebook reklāma), bet ielicis vienā reklāmas kopā (ad set), tad tas nebūs efektīvs risinājums. Reklāmu kopa ir viena no Facebook konta struktūras sastāvdaļām, kur Jūs norādāt budžetu, auditoriju un varat likt vairākus reklāmas ziņojumus. Bet ņemiet vērā – Facebook, visdrīzāk, uzsvērs tikai vienu reklāmu katrā kopā. Tādēļ ir svarīgi tās “turēt atdalītas”.

Ja Jūs ievietosiet 20 reklāmas vienā reklāmas kopā, lielākā daļa no tām netiks parādītas pietiekami daudz cilvēkiem, lai uzzinātu, vai tās strādā vai nē. Tādēļ mēģiniet nelikt visas reklāmas variācijas vienā reklāmas kopā. Ja tomēr tas ir izdarīts, tad sekojiet līdzi, vai visas reklāmas saņem nepieciešamo klikšķu skaitu. Ja kāda nesasniedz vismaz pāris simtus (jāsaņem vismaz 200-300 klikšķi, bet tas ir atkarīgs no situācijas un mērķa), tad, iespējams, tā nav pietiekami pārbaudīta un ir liekama atsevišķā reklāmas kopā. Lai to paveiktu:

  1. noklikšķiniet uz tās, lai to paplašinātu;
  2. noklikšķiniet uz “izveidot līdzīgu reklāmu”;
  3. mainiet reklāmas kopu uz jaunu reklāmu kopu;
  4. iesniedziet to.

4. Netiek pārbaudīta dažādu segmentu (lietotāju grupu) efektivitāte
Ir daudz veidu, kā sagriezt sīpolu. Tāpat ir ar reklāmām, proti, ir vairāk nekā viens veids, kā sasniegt savu mērķauditoriju. Iesācēji mēdz izveidot vienu reklāmu ar visām interešu grupām tajā, un kopumā šāda reklāmas kampaņa var būt veiksmīga. Bet jāatceras, ka vairāki segmenti (šajā piemērā – interešu grupas) var būt neefektīvi un/vai maz efektīvi. Ja Jūs sadalīsiet interešu grupas vairākās reklāmas kopās (ad set), varēsiet atklāt, kura no segmentu kombinācijām nodrošina vislabāko rezultātu, un izmantot šos analīzes datus, lai pilnveidotu turpmāko komunikāciju.

Facebook piedāvā ļoti plašas segmentācijas iespējas. Veiciet savas Facebook lapas sekotāju analīzi, kā arī Google Analytics Audience datu analīzi. Izmantojiet šo informāciju, lai veidotu segmentus. Tālāk ir parādīta viena no daudzām segmentācijas iespējām, ko piedāvā Facebook.

Facebok reklāma - Facebook Ads

Tālāk atradīsiet dažus vienkāršu piemērus, kā varat segmentēt lietotājus:

  • topošās māmiņas;
  • Apple lietotāji;
  • jūsu mājaslapas apmeklētāji, kuri ir ieinteresēti kādā no produktiem;
  • līdzīgi lietotāji tiem, kuri tikko iegādājās jūsu produktu.

Ieteikumus sniedz interneta mārketinga aģentūra iMarketings.lv