7 soļi tuvāk klientiem

Mēdz teikt, ka pārdošanas iemaņas ir iedzimtas – vai nu jūs spējat lieliski pārliecināt potenciālo klientu par pirkuma iegādi un gūt sev un savam biznesam vēlamo rezultātu, vai tomēr ne. Taču prakse ir pierādījusi, ka jebkurš var kļūt par veiksmīgu tirgotāju, ir tikai jābūt pārliecībai par savu produktu vai pakalpojumu un jāzina īstie pārdošanas paņēmieni.

1. Veidojiet dialogu

Ir pašsaprotami, ka digitālajā laikmetā nemainīgi aktuāla tēma ir sociālie tīkli un uzņēmuma pārstāvju komunikācija tajos. Kā liecina dati, absolūts vairākums mazo un vidējo uzņēmumu pārstāvju atbalsta ideju par vismaz vienas sociālo tīklu platformas izveidi savam biznesam. Tas nodrošina informācijas nodošanu esošajiem un potenciālajiem klientiem, jo tikpat intensīva informācijas meklēšana kā Google meklētājā tiek veikta arī sociālajos tīklos. Ar savu draugu, paziņu, kolēģu palīdzību pārbaudiet, vai jūsu sociālo tīklu profilos, īpaši Facebook, ir pieejama visa nepieciešamā informācija, kas varētu būt aktuāla potenciālajiem klientiem: vai ir norādīta jūsu uzņēmuma adrese, darba laiks, mājaslapa, iespējamie saziņas veidi. Neaizmirstiet arī par izveidotā satura intonāciju un laika resursiem, kas vajadzīgi komunikācijai sociālo tīklu komunikācijai. Negatīvi un bez atbildes atstāti komentāri, ko veltījis kāds neapmierināts klients, var radīt nepareizu priekšstatu par jūsu uzņēmumu pārējiem sociālo tīklu lietotājiem, kas apmeklēs jūsu lapu.

  • Klientu laiks nav neierobežots, atbildiet uz viņu jautājumiem pēc iespējas ātrāk, neatlieciet to uz vēlāku laiku. Reaģējiet arī uz negatīvajiem ierakstiem, cenšoties noskaidrot problēmas iemeslu un piedāvāt risinājumu vai vismaz atvainojoties par klientam sagādātajām neērtībām.
  • Plānojiet sociālo tīklu saturu, piemēram, nedēļas griezumā.
  • Nedublējiet saturu visās iespējamajās platformās.

Apsveriet arī pārējo interneta platformu izmantošanu veiksmīgai komunikācijai – mūsdienās par Top3 atzītākajiem mārketinga komunikācijas veidiem tiek uzskatīti: sociālo mediju saturs, blogi, tiešie e-pasti.

2. Dibiniet “viens-pret-vienu” attiecības ar klientu

Ne viens vien internetā ir redzējis influenceru publicētos sadarbības partneru attēlus un pozitīvās atsauksmes, kas arī ir daļa no mārketinga kampaņas. Tikpat liela nozīme var būt arī “viens-pret-vienu” komunikācijas un sadarbības veidošanā ar saviem lojālajiem vai pavisam jaunajiem klientiem. Tā var būt ar roku rakstīta kartiņa, kas pievienota kāda klienta pirmajam sūtījumam internetā, savas produkcijas dāvanu izlozes internetā vai dzimšanas dienas īpašais piedāvājums klientiem. Veidojiet arvien uzticamāku klientu loku, kam uzņēmums kļūst par ko vairāk nekā tikai zīmolu, un ziniet, ka šī lojalitāte atmaksāsies.

3. Sadarbojieties ar nozares pārstāvjiem

Jūsu pārstāvētās nozares uzņēmumi var būt lielisks palīgs biznesa idejām, attīstībai un pieredzes apmaiņai, kas nemaksās ne centa! Sadarbība publiskos projektos, kopā veidotās sabiedriskajās diskusijās vai privāta tikšanās konkrētiem uzņēmuma nodaļu pārstāvjiem var pavērt iespējas ne tikai veselīgai domapmaiņai, bet arī ļaut paraudzīties uz ierasto lietu kārtību jūsu uzņēmumā no citas perspektīvas un uzrunāt jaunu auditoriju. Izmantojiet plašās komunikācijas iespējas, sazinieties ar uzņēmuma pārstāvjiem, izmantojot viņu norādīto kontaktinformāciju, rakstiet sociālajos tīklos un noteikti nākamgad piedalieties “Uzņēmēju pieredzes dienās 2020”, kurās varēsiet pieteikties gan kā uzņēmējs, kas dosies ciemos pie citiem, gan kā uzņēmējs, kas dalīsies savā pieredzē.

4. Organizējiet meistarklases un diskusijas

Viena no efektīvām iespējām, kā pastāstīt par savu uzņēmumu, neveidojot bezpersonisku vienvirziena komunikācijas reklāmu, ir pasākumu rīkošana. Aizvien vairāk uzņēmumu, organizācijas un arī valsts iestādes aicina iedzīvotājus uz meistarklašu, lekciju vai diskusiju formāta pasākumiem, kuros ir iespēja gan informēt par uzņēmuma jauninājumiem vai produkciju, gan radīt neformālu vidi, kur uzņēmuma pārstāvjiem satikties ar tiešo un potenciālo mērķauditoriju, uzklausīt klātienē tās ieteikumus un kritiku. Tikai neaizmirstiet, ka šādu pasākumu mērķis nav reklāma un tiešā pārdošana. Uzskatiet to par ieguldījumu kopienas un sava tēla izveidē.

  • Runājiet par industrijā aktuālo, piesaistot nozares speciālistus.
  • Veidojiet meistarklases, ko vada jūsu pašu darbinieki.
  • Stāstiet par nozares saistītajām jomām un tendencēm.

Jūs varat būt radoši telpu jautājumā – ja pašiem platība neļauj uzņemt daudz cilvēku, painteresējieties par koprades, semināru, viesnīcu konferenču telpām. Tikpat labi diskusijas varat izvērst arī sociālajos tīklos – laikus paziņojiet par Facebook tiešraidi ar iespēju sekotājiem iesūtīt viņus interesējošos jautājumus, veidojiet Instagram stāstus, katrā īsi atbildot uz kādu no sekotāju jautājumiem, un izmantojiet citas iespējas.

5. Izziniet klientu viedokli

Vai jūs zināt, ko par jūsu uzņēmumu domā jūsu klienti? To būtu svarīgi apzināties, jo savu viedokli par uzņēmumu viņi neformālās sarunās izplata arī tālāk saviem paziņām, kolēģiem, radiniekiem.

Nielsen pētījums rāda, ka 92% patērētāju no visiem iespējamajiem reklāmas veidiem vairāk uzticas draugu un paziņu ieteikumiem.

Tieši šī iemesla dēļ sazināšanās ar saviem klientiem, viņu viedokļa noskaidrošana un iespējamo viņu norādīto nepilnību labošana var nākt tikai par labu jūsu uzņēmumam. Turklāt fakts, ka jūs izrādāt vēlmi uzklausīt savus klientus, ir apsveicams un nesīs pozitīvus rezultātus jums pašiem.

6. Esiet tur, kur jūsu auditorija

Viens no labākajiem veidiem, kā uzrunāt jums vēlamo auditoriju, ir “runāt viņu valodā”. Definējiet produktu, tā nozīmīgākās īpašības un pienesumu patērētājam. Ja galvenā auditorija jau ir aptverta – skatieties plašāk. Kādus vēl pielietojumus produktam varat atrast? Kādās situācijās tas būtu pielietojams citām auditorijām? Mēģiniet nodefinēt pielietojuma veidus un vides, kas ļautu ieraudzīt potenciālo produkta pircēju. Apziniet savu paziņu loku – varbūt starp tiem ieraugāt kādu, kas atspoguļo jums vēlamo auditoriju? Noskaidrojiet viņu mediju lietošanas paradumus, intereses, tendences, visu, kas var būt saistošs komunikācijas tālākai attīstībai, un varbūt pavisam drīz sasniegsiet arī šo vēlamo auditoriju, gluži vienkārši esot tur un runājot šiem cilvēkiem tuvā valodā.

7. Novērtējiet lojalitāti

Attīstot savu darbību, neaizmirstiet par tiem, kas palīdzējuši jums nonākt līdz izaugsmei, – par saviem klientiem. Bez viņiem jūsu uzņēmējdarbībai būtu bijis pavisam cits scenārijs. Padomājiet gan par saviem pašiem pirmajiem klientiem, kas savulaik noticēja jūsu biznesa idejai un to atbalstīja sākumposmā, gan par ilggadējiem klientiem, kuri atbalsta jūs joprojām. Neaizmirstiet arī jaunos klientus un tos, kas atstāj par jums labas atsauksmes sociālajos tīklos. Lojalitātes un labu klientu attiecību novērtējums ir zelta vērts, tāpēc pasakiet viņiem paldies ar kādu īpašu atlaidi vai produktu grozu vai vienkārši nosūtiet pateicības vēstuli ar savu personīgo parakstu. Mūsdienu strauji mainīgajā vidē arvien svarīgāka kļūst prasme komunicēt ar indivīdu – jūsu produkta vai pakalpojuma patērētāju –, nevis ar visu kopējo masu.

Un atcerieties: mūsdienās nokopēt var gandrīz jebkuru produktu, bet daudz grūtāk ir izveidot patiesi ieinteresētas attiecības ar klientiem, ļaut tiem viegli komunicēt ar jūsu uzņēmumu un justies vienmēr gaidītiem.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?