14. jūn, 2016

Eksperta padomi ideālai uzņēmuma mājaslapai

Uzņēmuma vai produkta mājaslapa nav piemineklis, kas, reiz izkalts, tāds paliek mūžīgi. „Lai noturētu klientus, nemitīgi jāpielāgojas gan viņu mainīgajai uzvedībai virtuālajā vidē, gan tehnoloģiju attīstībai,” uzsver digitālā dizaina eksperte (user experience designer) Līga Lētiņa.

Tiekties uz 360!

Ar katru dienu aizvien vairāk laika cilvēki pavada mobilajās ierīcēs – pie datora, planšetēm, moderniem telefoniem. Šīs ierīces ļoti strauji attīstās, piedāvājot arvien jaunas iespējas, kā patērēt saturu. Facebook dibinātājs Marks Cukerbergs saka, ka pēc pāris gadiem internetā būs sasniegts 360’ virtuālās realitātes līmenis. Tāpēc jau šodien var gadīties, ka, jūsuprāt, vēl gluži jaunā, bet klienta izjūtu ziņā jau novecojusī mājaslapa viņu vairs neuzrunā.

Visbiežāk pamanāmās kļūdas

1. Lapa nav piemērota mobilajām ierīcēm. Jāievēro „responsive design” pamatprincips – lapas izkārtojumam jāpielāgojas ekrānam. Tad būsiet pieejams jebkurā brīdī un jebkurā ierīcē. Arī Google meklētājs novērtē pielāgotās lapas un meklēšanas rezultātos parāda augstāk.
Statistika liecina, ka 3–6% cilvēku lieto planšeti. Apgrieztā proporcijā strauji mainās līkne starp datora un mobilajiem lietotājiem. Tas nozīmē, ka mobilo kļūst aizvien vairāk. Ir web lapas, kur mobilo apmeklējumu īpatsvars veido 85–90%.
2. Nerēķināšanās ar apmeklētāju uzvedību. Ir tehnoloģijas, kas ļoti konkrēti izpēta, kā lietotājs navigē lapā: kur klikšķina, cik tālu ritina, kur nekad neieiet, – konstatē lapas aklās zonas. Jo ātrāk klients sasniegs savu mērķi, jo laimīgāks un jums lojālāks būs.
3. Pārāk gari un sarežģīti teksti. Tas, kas der drukātajos izdevumos, neder internetā. Analītika vēsta, ka apmeklētājs atvērtā lapā pavada no pusminūtes līdz pusotrai. Brīdis tiek veltīts attēliem un vizuālajai informācijai, tekstam atliek maksimāli 1 minūte, tātad paspēj izlasīt aptuveni 100 vārdus.


Teksta veidošanā ieteicams ievērot šādus principus:

  • Apgrieztā piramīda – sāk ar kopsavilkumu, esenci, galveno
  • Twitter tipa virsraksti: maksimāli 5 vārdi
  • Šauras rindas
  • 5–6 rindkopas, 4 rindas katrā rindkopā
  • Apakšvirsraksti, atdalot rindkopu grupas
  • Īsi teikumi. 110–200 vārdi katrā atvērumā
  • NĒ svešvārdiem, JĀ vienkāršiem sarunvalodas vārdiem
  • Uz rīcību mudinošs teksts: piesakies, dari, seko, skati, lasi! Nevis pasīvs: pieteikšanās, kontaktinformācija u.tml.
  • Saites ar aktīviem atslēgvārdiem (kas palīdz SEO)
  • Ilustrācijas, tabulas, infografikas
  • Atslēgvārdu atkārtojums virsrakstā, ievadā, katrā rindkopā
    Britu valdība par šo tēmu pat izveidojusi speciālu portālu:https://www.gov.uk/guidance/content-design

Der iegaumēt

  • Apmeklētājs vispirms ar acīm noskenē lapu, tikai tad lasa vai nelasa. Tāpēc TOP lietām jābūt ekrānā uzreiz. Ja lietotājs nevar viegli orientēties, viņš spiež krustiņu vai „back”pogu un iet uz nākamo Google rezultātu.
  • Ja ekrānā ir video vai kaut kas kustīgs, ļoti bieži viss nekustīgais paliek nepamanīts.
  • Ekrānā cilvēki tekstu lasa par 25% lēnāk nekā uz papīra. Tikai 10–18% izlasa vārds vārdā visu lapas tekstu.
  • Pētnieki izskata, ka ideālais teksta garums vienā atvērumā ir 111 vārdi.
  • Ļoti bieži apmeklētājs „neredz” kolonnas ar mirgojošiem baneriem – tas vairs neizraisa interesi.
  • Saišu saturam jābūt paredzamam – ietver jūsu klienta galvā izveidotus atslēgas vārdus. Abstraktie linki, kā „šeit”, „skatīt,” „lasīt vairāk”, visbiežāk nestrādā.

Kopsavilkums

Pirms teksta gatavošanas svarīgi definēt:

  • Kāds ir jūsu ziņojums?
  • Kāda ir jūsu auditorija – persona, kas lasīs?
  • Kā viņa meklēs šo informāciju Google – pēc kādiem atslēgvārdiem veidot informāciju?
  • Ko jūs vēlaties, lai lietotājs dara tālāk?
    Tātad = izpēte + stratēģija + analīze

 

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?