18. dec, 2018

Kā piesaistīt pircējus Ziemassvētku iepirkšanās laikā

Ikviens pārdevējs cenšas izmantot šo laiku, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk pircēju. Taču vienlaikus to vēlas arī ikviens konkurents, tāpēc jāgatavojas sīvai sacensībai par pircēju, kurā uzvarēs atjautīgākie un izdomas bagātākie – un tie, kuri spēj radīt patiesu svētku sajūtu un dāvāt to citiem. Sevišķi laikā, kad jūtams pircēju pieplūdums veikalos un dažādos tirdziņos.

Ko vēlas pircējs

Visupirms, protams, atrast labas dāvanas – visdažādākajiem saņēmējiem un no mazām, “simboliskām” līdz vērienīgām un vērtīgām. Tāpat allaž pieprasītas ir lietas, kas palīdz radīt svētku gaisotni, un gardumi Ziemassvētku galdam.

Kāda ir laba dāvana? Galvenokārt, personiska – ikviens saņēmējs vēlas, lai dāvinātājs, to iegādājoties, būtu domājis tieši par viņu, nevis tikai ievilcis formālu ķeksīti apdāvināmo sarakstā. Kolēģu apdāvināšanai lielākoties tiek meklētas lietas, kas noderētu karjerā, draugiem – tādas, kas saistās ar viņu interesēm un hobijiem, bet tuviniekiem – dāvanas, kas piepilda kādu viņu sapni, vajadzību vai vēlēšanos, un tās var būt visdažādākās. Tāpēc – lai ko jūs pārdotu, tā var izrādīties kādam noderīga Ziemassvētku dāvana. Atliek vien to pienācīgi “iesaiņot” un piesaistīt pircēju uzmanību, lai viņi izvēlētos iepirkties tieši pie jums.

10 ieteikumi veiksmīgai pārdošanai

Pasekojiet pircēju uzvedības tendencēm.

Katra gada nogalē tiek publicēti dažādu aptauju un pētījumu rezultāti, kas atklāj, kā mainās pircēju noskaņojums, vēlmes un prognozēto tēriņu amplitūda. Pēdējo gadu dati rāda, ka Latvijas iedzīvotāji svētku svinēšanai plāno tērēt vidēji pāris simtus eiro un ir gatavi tai atvēlēt lielāku daļu no saviem ikmēneša ienākumiem nekā kaimiņvalstu iedzīvotāji. Aptaujas rāda, ka Latvijas iedzīvotāji dāvina un arī vēlas saņemt saldumus, spēles un rotaļlietas, apģērbus un kosmētiku. Savukārt Swedbank Finanšu institūta veiktā aptauja liecina – 48% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem atzīst, ka Ziemassvētku tēriņi viņiem izraisa stresu, aizēnojot patieso svētku sajūtu, un 78% labprāt izvairītos no vērienīgu dāvanu iegādes, dodot priekšroku simboliskām, toties liekot akcentu uz kopā pavadītu laiku.

Izmantojiet sociālo tīklu iespējas. 19. un 20. gadsimta pārdevēji varēja reklamēt savas preces vienīgi savu veikalu skatlogos, bet mūsdienās ikviena rīcībā ir virkne ērtu, modernu bezmaksas mārketinga rīku. Izmantojiet Facebook un Instagram plašās iespējas ievietot vilinošus produktu attēlus un aprakstus un jau laikus dariet zināmu saviem klientiem, ka jums būs sava Ziemassvētku akcija, pop-up veikaliņš vai piedalīsities izbraukuma tirdziņos. Ik dienas informējiet klientus par produktu un dāvanu klāstu, jaunumiem un atlaidēm.

Radiet svētku gaisotni. Ziemassvētki ir sajūtu laiks, kad cilvēkus visvairāk pievelk viss, kas ir pretējs ziemas tumsai un aukstumam: silts, gaišs, košs, mirdzošs, smaržīgs skaists, gards, sirsnīgs, mierpilns. Ieguvējs būs tas, kas spēs šīs sajūtas sniegt, tāpēc iesaistiet un radoši komponējiet šos elementus sava veikala vai kafejnīcas noformējumā. Radiet gaisotni, kas vilina iegriezties tieši pie jums! Uzrunājiet pircēju maņas ar siltu, mājīgu apgaismojumu, Ziemassvētku aromātiem, gardumu degustācijām, tīkamu mūziku.

Uzsveriet savu individualitāti. Ja jūsu mazajam pop-up veikaliņam uz laiku atvēlēta niša lielā tirdzniecības centrā starp glamūrīgu apģērbu un spožu aksesuāru veikaliem, padomājiet, kāds dizains to vislabāk izceltu. Efektīga var būt kontrasta princips: sniegbalts blakus spilgtu krāsu kokteilim, askēze un smalkums līdzās mirdzumam un pārbagātībai, klusas Ziemassvētku tēmu smooth džeza improvizācijas vai tautasdziesmas “Iļģu” izpildījumā līdzās “Ziemassvētku popa” standartiem. Uzsveriet savu individualitāti!

Tāpat kā citā laikā, arī pirms svētkiem ir vērts ielūkoties citu jūsu nišas uzņēmumu un zīmolu mājaslapās un sociālo tīklu kontos, un padomāt, kā izcelt savu produktu un piesaistīt pircēju uzmanību.

Lieciet katram pircējam justies gaidītam. Aptaujas uzrāda vēl vienu tendenci: liela daļa pircēju svētku laikā izvēlas iepirkties tieši pie mazajiem un vidējiem uzņēmējiem, kur var iegādāties kvalitatīvus un dabīgus vietējos produktus, oriģinālas dāvanas un baudīt laipnu, nesteidzīgu, personisku apkalpošanu. Sniedziet viņiem to!

Smaids nemaksā neko, bet rada tūlītēju saikni un vieš uzticēšanos.

Un šī būs jūsu iespēja izdarīt to, ko pagaidām nespēj nodrošināt interneta veikals – iedot svētku emocijas katram pircējam.

Laikus sagatavojiet gatavu dāvanu klāstu steidzīgajiem. Pirmssvētku drudzī, kad vienlaikus jāpagūst tik daudz, dāvanas nereti tiek iegādātas pēdējā brīdī, tāpēc pircēji būs pateicīgi, ja būsit padomājis viņu vietā un sagatavojis pievilcīgus dāvanu komplektus dažādu cenu amplitūdā un dažādiem saņēmējiem: draugiem un kolēģiem, viņai un viņam, gados jauniem un vecākiem cilvēkiem. Starp citu, jaunākās aptaujas liecina, ka Latvijas pircēji šogad vienai Ziemassvētku dāvanai plāno tērēt vidēji 5–20 eiro – ņemiet to vērā, veidojot savu dāvanu piedāvājumu.

Kā zināms, pirms Ziemassvētkiem visdažādākajos kolektīvos – no bērnudārziem līdz korporatīvām kompānijām – plaukst un zeļ svētku apdāvināšanās, loterijas un “laimes akas”, kurām parasti tiek gādātas dāvaniņas par simbolisku cenu. Taču neviens nevēlas dāvināt un saņemt nekam nederīgus niekus, tāpēc parūpējieties par mazām, bet jaukām dāvaniņām – labas šokolādes kārums, vitamīniem bagātas sukādes, smalki izrotāta piparkūka vai smaržīga pļavas ziedu tēja saņēmējam sniegs prieku un mirkli baudas.

Un, protams, ja jums ir interneta veikals, pircēji ļoti novērtēs iespēju saņemt preču piegādi vēl pirms svētkiem. Pat ja Jums tas nozīmēs ilgākas darba stundas, šāds serviss paliks atmiņā un mudinās klientu veikt atkārtotu pirkumu.

Piedāvājiet dāvanu komplektus. Cilvēki aptaujās apliecinājuši, ka priecājas par noderīgām, ikdienā lietojamām dāvanām. Piedāvājiet praktiskas lietas radoši! Veidojiet komplektus, kuros lietas papildina cita citu: riekstu standziņas un maisiņš lazdu riekstu; korķuviļķis, labs vietējo ražotāju vīns un aromātisks karstvīna garšvielu komplekts. Varat veidot arī lielākus un vērtīgākus dāvanu komplektus veselai ģimenei vai pāriem – piemēram, elegantu galda klājuma priekšmetu, kvalitatīvas gultasveļas vai pirtslietu komplektu.

Veidojot produktu komplektus, pārdevēji mēdz izmantot tādus hrestomātiskus mārketinga paņēmienus kā pievienot neejošāku preci pieprasītai vai piedāvāt sliktāk pārdotas preces pāros ar atlaidi vai pa trim par vienu cenu. Taču esiet ar to uzmanīgi, jo tas, kas darbojas ikdienā, ne vienmēr derēs svētkos, kad pircējus vairāk par taupīgumu vada vēlme iepriecināt dāvanas saņēmēju un likt viņam justies īpašam. Lieciet akcentu uz kvalitāti: labāk mazāk, toties labāk!

Pievērsiet uzmanību iesaiņojumam. Gan pircējs, gan saņēmējs dāvanu visupirms novērtēs ar acīm, tāpēc pievilcīgam iesaiņojumam ir ļoti liela nozīme. Turklāt ar to jūs varat apliecināt ne tikai savu estētisko izjūtu, bet arī jūsu pārstāvētās vērtības. Nē folijai un sintētiskiem spīguļiem, izvēlieties ekoloģisku iepakojumu – gludu vai rievotu papīru, lina maisiņus, kartona dāvanu kastes. Turklāt šis dabai draudzīgais iepakojums ir lieliski savienojams ar elegantu dizainu un svētku akcentiem.

Piedāvājiet pievilcīgas atlaides. Ziemassvētki ir lielais atlaižu laiks, un ikviens pārdevējs cenšas iekļauties kopējā straumē, panākot pretī pircējiem. Īpaši svarīgi tas ir, ja jūsu pārdotajam produktam cenas zīme ar pievilcīgu atlaidi ir vienīgais iespējamais Ziemassvētku ietērps. Vienlaikus svētku laiks var būt laba iespēja atgādināt par sezonas precēm, kas dāvināmas kā vēlējums nākamajam gadam un  kam šobrīd ir atlaide, piemēram, saulesbrillēm.

Akcentējiet vērtības. Uzsveriet produkta labās īpašības, kas iet kopsolī ar šīlaika tendencēm: dabīgs, ekoloģisks, veselīgs, kvalitatīvs, praktisks, ilgmūžīgs. Daļu no saviem Ziemassvētku ieņēmumiem ziedojiet kādam labdarības mērķim un dariet pircējam zināmu, ka, iegādājoties jūsu preci, viņš ne vien iegūs ko vērtīgu, bet reizē arī paveiks ko labu – šī apziņa cilvēkiem ir svarīga.

Jūsu ieguldītās pūles noteikti atmaksāsies: ja pircējs būs pie jums iegādājies patiesi jauku dāvanu un izjutis saņēmēja prieku par to, viņš visdrīzāk pēc gada pie jums atgriezīsies atkal.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?