7. sep, 2016

Kādu saturu iekļaut uzņēmuma mājas lapā?

Pirms veidot mājas lapas informatīvo struktūru, vēlams padomāt - kādu informāciju mājas lapas apmeklētājs vēlēsies noskaidrot un kādu informāciju mēs vēlamies pasniegt. Nav lielas jēgas no mājas lapas, kurā nav iespējams atrast vajadzīgo informāciju.

Kā tad ir pareizi? Lai izveidotu labu mājas lapas saturu, vajadzētu pieturēties pie šādām vadlīnijām:
Sākuma lapa
Pēc pirmās jeb sākuma lapas apmeklētājiem jāsaprot, ko uzņēmums dara. Pirmajai lapai vajadzētu piesaistīt apmeklētāja uzmanību.

Produkti/pakalpojumi
Produktu/pakalpojumu sadaļās vajadzētu izklāstīt uzņēmuma piedāvājumu - pēc iespējas informatīvāk, taču tajā pašā laikā arī maksimāli kodolīgi, jo lasītājs visdrīzāk veltīs pāris minūtes (labākajā gadījumā) un Jums ir jāizmanto šis laiks savā labā. Jāņem vērā, ka parasti cilvēkus interesē pakalpojumu vai produktu klāsts, kvalitāte un cena.

Par uzņēmumu
Noteikti vajadzētu iekļaut informāciju par Jūsu uzņēmumu. Parasti šādu sadaļu sauc "Par mums", un tajā iekļauj uzņēmuma sasniegumus, galvenos plusus un vēsturi, ja tā ir pietiekami interesanta.

Kontakti
Obligāti iekļaujama ir kontaktu sadaļa, kurā sniedz detalizētu kontaktinformāciju - tālruņus, adresi, darba laikus un karti - kā nokļūt līdz uzņēmumam. Šajā sadaļā var būt arī kontaktu forma, kas dod iespēju klientiem nosūtīt ziņojumu, neatverot e-pasta programmu.

Galerija
Galerijas sadaļu ir ieteicams veidot tādēļ, lai demonstrētu vizuālu informāciju par saviem pakalpojumiem vai paveiktajiem darbiem. Mēdz teikt, ka viens attēls ir tūkstoš vārdus vērts. Protams, lai parādītu sevi no labākās puses, vēlams publicēt tikai skaistus un kvalitatīvus attēlus.

Katalogs/veikals
Katalogs dod iespēju apmeklētājam iegūt informāciju par uzņēmuma piedāvāto produktu klāstu. Tādējādi ir iespējams nodrošināt uzņēmuma produkcijas apskati un tirdzniecību 24/7 režīmā. No otras puses - svarīgi ir apzināties, ka produktu kataloga izveidošana un uzturēšana var būt laika ietilpīgs darbs, jo produktiem nepieciešamas bildes un apraksti, kuru izveide prasa papildus laiku, it īpaši gadījumos, ja produktu klāsts ir ļoti plašs vai regulāri mainīgs. Protams, ja lietotājam ir jāizvēlas starp diviem uzņēmumiem, no kuriem viens parāda plašu un skaistu produktu klāstu, kamēr otrs tikai tādus sola, tad uzvarētājs cīņā par apmeklētāja uzmanību visbiežāk būs uzņēmums ar skaisto katalogu.

Citas sadaļas
Pēc izvēles var iekļaut arī jaunumu, publikāciju, padomu u.c. sadaļas. Jo vairāk vērtīgas informācijas ir mājas lapā, jo "dzīvāku" iespaidu uzņēmums atstāj gan uz apmeklētāju, gan Google meklētāju, kas mājas lapas ar vērtīgu saturu rāda augstāk.

Kas par daudz - tas par skādi
Svarīgi apzināties, ka apmeklētāji mājas lapās parasti pavada ļoti maz laika, tāpēc informācijas apjoms ne vienmēr ir būtisks. Daudz svarīgāka ir iespēja ātri atrast svarīgāko. Tieši tāpēc vēlams īpaši piestrādāt pie lapas struktūras un sadaļu izkārtojuma. Optimālie parametri parasti ir:

  • Ne vairāk kā 7 galvenās sadaļas
  • Ne vairāk kā viens apakšlīmenis

Šajā kontekstā nebūtu jāuztraucas par lielu produktu vai publikāciju skaitu, jo tādas apjomīgas sadaļas kā katalogs un jaunumi parasti tiek attēlotas kā viena liela sadaļa un papildus vizuālo slodzi uz mājas lapas galveno izvēlni nerada.
Raksts tika izveidots pēc Mozello.lv sadaļā "Noderīgi" esošās informācijas.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?