30. mar, 2017

Padomi, kā lietot sociālos tīklus, lai tie strādātu uzņēmuma labā

Ikviens uzņēmums šodien ir tik liels, cik liels tas ir internetā. Klienti arvien biežāk iepērkas internetā, un labs, tūlītējs klientu serviss uzņēmumam ir jānodrošina visur, kur vien tas ir ērti klientam. Sociālajos tīklos potenciālie klienti meklē sev nepieciešamo informāciju un atsauksmes par noskatīto preci vai pakalpojumu, pirms viņi pieņem lēmumu un iepērkas. Sociālie tīkli ir kļuvuši par vērtīgu biznesa instrumentu vairākumam uzņēmumu – vienalga, vai tos izmanto atpazīstamības veidošanai, klientu servisam vai tikai reklāmas izvietošanai. Tirgus potenciāls vairs nav vienas pilsētas vai pat Latvijas robežās. Tāpēc mērķtiecīgi organizētai un vadītai komunikācijai sociālajos tīklos mūsdienās ir ļoti liela nozīme uzņēmuma mērķu sasniegšanā, turklāt, palielinoties sociālo tīklu lietotāju skaitam, šī nozīme tikai turpinās pieaugt.

Ko uzņēmums saņem no komunikācijas sociālajos tīklos?

Uzņēmumiem šodien jāmeklē iespējas apmainīties ar informāciju efektīvāk un reaģēt ātrāk, gluži kā mēs to darām ārpus darbavietas savos privātajos sociālajos tīklos. Latvijā sociālos tīklus lieto aptuveni 800 000 cilvēku. Šobrīd populārākā sociālo tīklu platforma, kurā iedzīvotāji un uzņēmumi dalās ar informāciju, ir Facebook, tomēr nevar aizmirst arī draugiem.lv ar lielo lietotāju skaitu, kas joprojām ir labs rīks Latvijas reģionu sasniegšanai. Arvien vairāk pieaug arī Instagramlietotāju skaits, – arī šo kanālu uzņēmumi var lietot mārketinga mērķu sasniegšanai.

Sociālajos tīklos informācija ir viegli pieejama, un ar to var vienkārši un ātri dalīties, cilvēki ir iedrošināti paust viedokli un sagaida, ka tajā ieklausīsies.

Līdz ar to, komunicējot sociālajos tīklos, uzņēmumiem ir iespēja palielināt savu atpazīstamību un uzticamību, veidot uzticamas, cieņpilnas attiecības ar klientiem, kā arī nodrošināt labu klientu servisu. Klātbūtne sociālajos tīkos ļauj uzņēmumam būt sasniedzamam jebkurā laikā un vietā, kas kļūst arvien svarīgāk patērētājiem. Turklāt, analizējot sociālo tīklu datus, ir iespēja iegūt labu ieskatu uzņēmuma mērķauditorijā un veiksmīgi reklamēt produktus un pakalpojumus sev interesantai auditorijai. 

Tomēr, pirms izveidot uzņēmuma kontu kādā no sociālajiem tīkliem, ir svarīgi atbildēt uz trīs vienkāršiem jautājumiem:

  • Cik daudz laika jums ir?

Jūsu uzņēmumam nav noteikti jābūt visos sociālajos tīklos, reizēm pietiek tikai ar vienu – to, kurā ir jūsu auditorija. Galvenais ir šajā tīklā plānoti, regulāri un kvalitatīvi komunicēt. Lai saprastu, ko izvēlētajā platformā darīt, ir jāpēta auditorija, regulāri veicot eksperimentus ar dažādu saturu, lai saprastu, kas jūsu auditorijai der vislabāk.

  • Vai jums ir resursi?

Šajā gadījumā gan finansiālie resursi, ko ieguldīt reklāmā, gan arī radošie resursi, kas varētu veidot saturu komunikācijai sociālajos tīklos. Vai jūsu komandā ir cilvēks, kurš var ar to nodarboties, noformēt vizuālo saturu? Bet varbūt vērtīgāk ir izmantot ārpakalpojumu un piesaistīt kādu aģentūru?

  • Kas ir jūsu auditorija?

Cik daudz un bieži jūsu auditorija vēlas saņemt informāciju? Cilvēki sociālajos tīklos meklē informāciju par to, kas ir svarīga viņiem, tāpēc ir svarīgi stāstīt ne tikai visu labo par savu uzņēmumu vai fokusēties tikai uz jūsu piedāvājumu. Jums jādomā, ko jūsu uzņēmums var sniegt, atbildot uz cilvēku interesēm. Atcerieties, ka sociālajos tīklos cilvēki meklē ko vairāk par preču klāstu, ko var apskatīt veikalā.

Trīs ieteikumi par komunikāciju sociālajos tīklos

Vispirms uzņēmumam jāsakārto vide, kurā komunicēt. Uzņēmuma profilā jābūt redzamiem kontaktiem, jāseko, lai visiem klientu jautājumiem tiktu sniegtas atbildes. Jūsu uzņēmuma profilu sociālajos tīklos varam salīdzināt ar jūsu viesistabu – jums ir jābūt gatavam uzņemt viesus jebkurā laikā un parādīt labāko no sadzīves. Tā spēsiet piesaistīt jaunus klientus.

Tālāk jums jāatrod uzņēmuma “balss tonis”. Komunikācijas stilam jābūt vienotam, arī tajos brīžos, kad komunikāciju sociālajos tīklos uzticēsiet, piemēram, kādam darbiniekam.

Plānojiet saturu, ko vēlaties pastāstīt un kad. Tas ļaus pārbaudīt, kāda veida ziņas auditorija uztver labāk un kā komunikāciju veidot turpmāk. Komunikācijas rezultātu analīze ir viena no panākumu atslēgām veiksmīgai uzņēmuma komunikācijai sociālajos tīklos. Ar rūpīgu plānošanu, pārdomātu uzturēšanu un precīziem ziņojumiem sociālie tīkli var kļūt par lielisku platformu jūsu uzņēmuma produktu un pakalpojumu atpazīstamības veicināšanai un jaunu klientu piesaistei.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?