21. nov, 2016

Pieci ieteikumi, kā svētku laikā nopelnīt vairāk

Laikā pirms Ziemassvētkiem uzņēmumiem ir jābūt gataviem iepirkšanās "drudzim" un jāpielāgojas klientu ziemas sezonas vēlmēm. Palielinoties Latvijas iedzīvotāju pirktspējai, pieaug arī vēlme iepriecināt savus tuviniekus ar oriģinālām dāvanām. Šajā rakstā varēsiet izlasīt piecus padomus, kā sagatavoties svētkiem tā, lai varētu ne tikai izcelties konkurentu vidū, bet arī pārdot vairāk.

1. Nodrošinieties ar preču klāstu
Nevienam nav noslēpums, ka svētku laikā iedzīvotāji nopērk vairāk, nekā sākumā vēlējušies pirkt. Jums jāpārliecinās, vai novembrī, decembrī un janvārī nepietrūks ne preču, ne arī resursu, lai īstenotu visas klientu vēlmes. Šādos gadījumos īpaši noderīgs ir īstermiņa aizdevums, kuru ātri varēsiet atmaksāt Ziemassvētkos pieaugošās peļņas rezultātā. Neaizmirstiet, ka Latvijā daudzi svin pareizticīgo Ziemassvētkus, tāpēc dāvanām jābūt pieejamām arī janvāra sākumā.

2. Noformējiet savas preces kā dāvanas
Lai gan cilvēki īpaši cenšas izdomāt radošus risinājumus dāvanām tuviniekiem, atcerieties, ka dāvanu sarūpēšanai nereti nepietiek laika, tāpēc jums jāpacenšas sagatavot savus piedāvājumus dāvanu formā. Tāpēc būtu ieteicams padomāt gan par dažādu dāvanu komplektu izveidi, gan preču noformējumu un iesaiņošanu. Ir ģimenes, kas Ziemassvētkos vienojas, ka tā vietā, lai apdāvinātu cits citu, nopirks kaut ko skaistu sev vai mājoklim, tāpēc arī vērtīgi interjera priekšmeti šajā laikā ir pieprasīti. Lai pievērstu uzmanību un atšķirtos no konkurentiem, iesakām gaumīgi iekārtot savu tirdzniecības vietu, kā arī saģērbt savus darbiniekus Ziemassvētkiem atbilstošos tērpos.

3. Esiet tur, kur ir jūsu klients
Svētku laikā aizņemts būsiet ne tikai jūs, bet arī jūsu klienti, kuri decembra steigā nevarēs veltīt daudz laika, lai sagatavotos svētkiem. Izvērtējot sava uzņēmuma finansiālo kapacitāti, apsveriet iespēju nodrošināt klientiem preču piegādi viņiem vēlamajā vietā. Populāra tendence ir Ziemassvētku īstermiņa veikalu (pop-up store) izveide. Ja preču apjoms vai līdzekļi neļauj iekārtot pašiem savu veikalu, varat savas preces piedāvāt Latvijā ražoto darinājumu veikaliem, piemēram, Ziemassvētku pop-up veikalam Rīgā, Šķūņu ielā 15, vai piedalīties dažādos tirdziņos. Pop-up veikali ir aktuāli arī citur pasaulē – pagājušajā gada ziemā britu joku preču interneta veikals firebox.com pirmo reizi kopš 17 gadu pastāvēšanas atvēra savu pirmo pagaidu tirdzniecības vietu, iegūstot ļoti lielu atsaucību.

4. Izmantojiet un uzlabojiet interneta resursus
Pārliecinieties, vai jūsu interneta veikals svētku laikā darbojas nevainojami, un, ja nepieciešams, piesaistiet papildu tehnisko personālu. Iesakām plānot laiku tā, lai jūsu mājaslapa tuvāko mēnešu laikā nepārtrauktu darboties un nepiedzīvotu būtiskus atjauninājumus, tā atturot pircējus no preču iegādes. 2016. gadā veiktais pētījums liecina, ka 74% Latvijas interneta lietotāju izmanto tiešsaistes iepirkšanās iespējas. Latvijas iedzīvotāji īpaši novērtē internetā pieejamo preču cenu izdevīgumu, pieejamību, izvēli un piegādi uz mājām. Iesakām piedāvāt savas preces arī kuponu un īpašo piedāvājumu veidā, sadarbojoties ar kolektīvās iepirkšanās portāliem, piemēram, mājaslapu perkamkopa.lv, kuru izmanto 10% interneta iepirkšanās cienītāju. Ja Ziemassvētkos jums nav resursu reklāmas izvietošanai, centieties būt aktīvi sociālajos medijos, ieviešot dažādas aktivitātes, piemēram, adventes kalendāru, katru decembra dienu līdz Ziemassvētkiem piedāvājot kādu īpaši izdevīgu atlaidi, kuponu vai konkursu. Ļoti veiksmīgi šādu kampaņu īsteno Liverpūles Nacionālais muzejs, kas katrā decembra dienā mājaslapas apmeklētājus iepriecina ar kādu izglītojošu vēstures faktu.

5. Izmantojiet labdarības iespējas
Ziemassvētki ir mīlestības un līdzcietības laiks, kurā īpaši nozīmīgi ir palīdzēt nelaimē nokļuvušajiem. Arī jūsu uzņēmums var sniegt materiālu atbalstu trūkumcietējiem, ziedojot noteiktu summu no katras pārdotās preces. Mazajiem pārtikas ražotājiem ir pieejama Latvijas tirgū unikāla iespēja pārdot ēdamus eglīšu rotājumus un putnu barotavas, lai palīdzētu dzīvniekiem pārciest auksto ziemas laiku, tā dāvājot ģimenēm piedzīvojumu, kopā dodoties uz mežu un izrotājot kokus ar ēdamām dāvanām meža zvēriem. Šādas putnu barotavas ir īpaši radošs veids, kā apdāvināt ģimenes locekļus, vienlaikus palīdzot arī dzīvniekiem.

Citas tendences
Lai gan ikdienas steigā mums bieži nepietiek laika unikālu Ziemassvētku dāvanu sagatavošanai, ikviens atzīst, ka jūtas pagodināts un iepriecināts, ja kāds ir veltījis īpašu uzmanību, lai radītu dāvanu, kas gatavota īpaši viņam. Savā ziņā tā ir liela pretruna – ikviens vēlas dāvanas iegādāties ātri un bez rūpēm, bet saņemt priecājas ilgi gatavotus, unikālus un personiskus priekšmetus. Tāpēc varat apdomāt kādus īpašus piedāvājumus, kas klientiem ļautu pasūtīt dāvanas ar klientu radītām apdrukām un dizainu.  

Ļoti svarīgi ir izpētīt arī konkurentu piedāvājumus, lai spētu ne tikai neatpalikt no sāncenšiem, bet arī atšķirties no tiem.

Pēdējo gadu laikā īpaši ironiskas kampaņas īstenojis britu apģērbu veikals Harvey Nichols ar akciju Avoid Gift Face, kurā piedāvā izvairīties no viltotā smaida, saņemot sliktas dāvanas, Could I Be Any Clearer, kurā aicina iegādāties Ziemassvētku kartītes ar pamudinājumu uzdāvināt tikai vienu konkrētu apģērba gabalu no viņu preču klāsta, kā arī slaveno preču sēriju Sorry, I Spent It On Myself, kurā pircējiem piedāvā iegādāties atvainošanās dāvanas par to, ka visa nauda iztērēta pašu vajadzībām.

Lai īstenotu savas biznesa idejas, paplašinātu preču klāstu un svētkos pārdotu vairāk preču, Jums var būt nepieciešams papildu finansējums. Iesakām padomāt arī par klientu ērtībām un parūpēties, lai svētkos karšu maksājumus varētu izmantot jebkur Latvijā.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?