Raksta attēls

Svarīgākais – atbilstoši digitālie risinājumi

Aizvien vairāk uzņēmumu ne tikai atzinīgi novērtē, bet arī mudina vēl vairāk attīstīt digitālos pakalpojumus, liecina Swedbank Latvija veiktā aptauja, kurā savu viedokli pauda 640 dažādu lielumu un darbības jomu uzņēmumi. Digitālie pakalpojumi atzīti par būtiskāko faktoru sadarbībā, tādējādi uzņēmumi var efektīvāk organizēt savu darbu, ietaupīt laiku, kā arī daudz labāk pārraudzīt procesu norisi.

Otrs svarīgākais faktors uzņēmēju sadarbībai ar bankām ir iespēja pēc iespējas ātrāk saņemt sev nepieciešamo pakalpojumu, savukārt trešais – ka uzņēmējam bankā ir savs cilvēks, kuram var uzticēties un kurš ir viņam labvēlīgs. Savukārt analizējot datus nozaru griezumā, iezīmējas vairākas citas tendences, piemēram, lauksaimniekiem, kā arī nekustamo īpašumu un būvniecības nozares uzņēmumiem, otrajā vietā aiz digitālajiem pasākumiem ir svarīgi, ka banka ir partneris, kurš izprot viņa biznesa vajadzības. Toties rūpniecības un enerģētikas nozares uzņēmumiem otrā prioritāte ir skaidri un saprotami līgumu nosacījumi.

Vērtīgākie ieguvumi – laiks, klientu apmierinātība, apjomi  

Telefonaptaujā, kur par digitālo tehnoloģiju lietošanu viedokli vaicājām vairāk nekā 100 uzņēmumiem, uzzinājām, ka ikdienā digitālās tehnoloģijas izmanto 74% uzņēmēju. Lielākā daļa strādā ar informācijas iegūšanu un izplatīšanu, lietojot internetu un sociālos tīklus, taču arī mobilās lietotnes, POS termināļi un internetveikali ir viņu ikdienas neatņemama sastāvdaļa. Vērtējot digitālo tehnoloģiju izmantošanas ieguvumus, kā būtiskākais tika minēts ietaupītais laiks, nodrošinātais risinājums atbilstoši klientu pieprasījumam un arī lielāka klientu skaita apkalpošanas iespējas.

Par to, kādus digitālos risinājumus uzņēmēji plāno ieviest jau tuvākajā laikā, izteikti vienota viedokļa nebija. Vairākiem uzņēmējiem joprojām ir aktuāla maksājumu karšu pieņemšana, tāpēc viņi gatavojas iegādāties POS termināli, citi plāno ķerties pie mājaslapas izstrādes vai ieviest kādu jaunu programmu, taču vairāki uzņēmumi plāno paši piedāvāt digitālos risinājumus citiem.

Labs labu nemaitā

“Sekojot tehnoloģiju attīstībai un klientu vajadzībām, mēs jau esam ieviesuši dažādus digitālos rīkus un arī turpmākajos gados plānojam mērķtiecīgi investēt IT – primāri mobilajā bankā un produktu pieejamībā. Vienlaikus saprotam, cik svarīga ir ekspertīze un nozares zināšanas, ar kurām cenšamies aizvien vairāk dalīties, izglītojot uzņēmējus un piedāvājot viņiem tādu informāciju un rīkus, kas veicina viņu uzņēmuma izaugsmi,” atklāj Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Swedbank dati liecina, ka šobrīd uzņēmumi visbiežāk izmanto internetbanku, mobilo lietotni un Smart-ID, maksājumu portālu, grāmatvedības rīku Gateway, kā arī iespēju vienkārši izveidot savu internetveikalu. Tāpat pēdējo piecu gadu laikā uz pusi audzis to vietu skaits, kur pieņem bankas kartes. Pērn Latvijā maksāt ar karti varēja 28 601 tirdzniecības vietā un karšu pieņemšanas iekārtu skaits sasniedza 41 613.

Tomēr tehnoloģijas bez zināšanām var atrisināt tikai daļu vajadzību, tāpēc mēs aizvien vairāk tieši šeit, Business Network, dalīsimies ar savām zināšanām dažādās jomās, jo ticam, ka šādi varēsim palīdzēt jums turpmāk strādāt vēl jaudīgāk.